söndag 1 april 2012

Ursvik Ultra klar

Med tanke på senaste dagarnas väder och temperatur innan start, så blev det precis så som jag trott, mycket hårt. Att jag dessutom inte hade så många mil i benen efter skidsäsongen gjorde inte saken bättre. Hade även hoppats att ostkakan skulle hjälpa mig (gjorde ju det en gång för en viss rune Larsson), men tyvärr inte.



Nedan följer några sammanfattande punkter och reflektioner från mitt lopp:

  • mycket nöjd att jag tog mig runt, 2p klara
  • inofficiell tid på egen klocka, 7.27
  • mitt längsta lopp någonsin, har tidigare endast sprungit 45 km på träning
  • skor Asics Fuji Racer, mycket nöjd med dem, bra fäste överallt
  • pannlampa Petzl Myo XP, lätt och bra ljus
  • försökte dricka mina kalorier på detta lopp, blev misslyckat, mådde illa till och från ut på 3:e varvet fram till  4:e varvet ca 19 km kvar då jag spydde 3 ggr, har aldrig hänt förr, varken på träning eller tävling
  • stel o sliten framsidan låren redan ut på 2:a varvet, behövs många mil till om dessa längre lopp ska bli behagliga
  • väggade totalt sista 3 km, vågade bara dricka några klunkar cola sista 19 km

Nu blir det sängen och sova lite!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar